Gel git cümleler

Eskiden kendim için yazardım, kendim için yazarken de kafama ne gelirse elimden o dökülürdü. Sonra zaman geldi kendimi bildirmek, sesimi duyurmak, belki onaylanmak ya da “vay be ne güzel yazmış” denildiğinde üzerime alınmak istedim, egomla sarmaş dolaş olduk, halka açıldı bloğum. Sonra ne oldu? Sonra ben “bunu nasıl anlatırım?” diye düşünmeye başladım yazmadan önce, hatta yaşamadan önce.

filli tablo

Anlaşılır yazmalıydı küçük kız, çünkü sadece anlaşılan kelimelerde yaşardı iyi yazarlar. Hislerini öyle bir dökebilmeliydi ki kağıda, okuyan da hissedebilmeliydi aynılarını. Oysa o ve okuyan bir miydi, aynı hisler hissedilir miydi, yaşarken ve yazarken hissettikleri bile çok farklı değil miydi? Umursamadı küçük kız, imlaları düzeltti cümleleri kısalttı – duymuştu çünkü daha önce, kısa yazmalısın, öz olmalısın, uzun cümleler okunmaz! – iç sesine kapıldı gitti.

Zamanla daha az yazdı, daha çok üzerini çizdi yazdıklarının. Bir süre sonra o bile olmadı, sadece başkalarının yazdıklarını okurken kalbi alev aldı, sonra siyah küller uçuşturarak yerini duman yutmuş gibi yanan bir boğaza bıraktı. İfadesizliğin ifadesini nasıl yapabilirdi bilemedi.

Bilmem ne değişti? Belki birkaç duble rakıdandır kalbimin hızlı hızlı çarpışı ya da  belki bir duvar üzerine söylenilen onca söz yüzünden içimdekilerin ellerimden hızlı hızlı dökülüşü.

Kendime yazar gibi yazmayı, yazmak için yazmayı özlediğim için geri dönüyorum. Kimse okumasa da herkes bilse. Ben duyurmasam da birileri duysa. Takdiri kendime versem, başkasından beklemeden. Uzun cümlelerimi kabul etsem, anlaşılmazlığa doğru gittiğimde bile benim kendimi anlamama vesile olsa harfler, tümceler, cümleler.
Olur ve oldu da..

Leave a Reply

