Bende var!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAŞiddet, taciz, cinsiyetçilik, korku çok uzaklarda değil… Bende var!

“Yeter yahu karı gibi dır dır dır” dedim hayatımın bir döneminde, “Tecavüz kaçınılmazsa zevk almaya bakacaksın” diyip pişkin pişkin gülümsedim, yolda sözlü tacize uğradığımda sindim, kötü muamele ya da taciz duyduğumda “ama birşey yapmıştır ya” diye bir düşünce geçiverdi kafamdan. “Yuvayı dişi kuş yapar”, “dişi köpek kuyruk sallamazsa..” kalıplarına kafa sallamışlığım oldu, çevremdekilere öfkeyle, şiddetle çıkıştım, fiziksel şiddetin sınırından döndüm. Kendime karşı psikolojik ve fiziksel şiddet uyguladım. Arkamdaki adımları gerginlikle dinledim, yaftaladım peşim sıra yürüyen insanı daha yüzünü görmeden, öfkelendim, korktum. Eve yorgun geldiğimde köpeğime bağırdım “Geç yerine, seninle uğraşamam bir de” diyerek üzerine yürüdüm. Yoldaki adamlara sadece erkek oldukları için tiksintiyle baktım, “hep sizin yüzünüzden” diye tısladım içimden. Bende var..

Fark ediyorum, utanıyorum, zorlanıyorum, sahipleniyorum, kabul ediyorum, görüyorum.. Gömülü duran tacizleri, öfkeleri, korkuları, şiddetimi, karanlığımı seslendiriyorum.. Şiddetsizliğe, sevgiye, şefkate doğru adım atıyorum.. Küçük eylemlerin, minik adımların büyük sonuçlar doğurabileceğine inanıyorum.. Bunu yaparken konuyu küçümsemek, basitleştirmek değil amacım.. Aksine, çok derin, çok büyük hissettiğim için kendime dönüyorum, çünkü başlangıç noktam burası.. Çünkü ben ilk önce kendimi değiştirebilirim.. Çünkü neyi beslersem onu büyütüyorum..

Bunu yazarken de “Sevgi kelebeği polyana bozuntususun. Neyi değiştirebilirsin böyle? Ne kadar bencilce yazılar bunlar.. Empati mi kuramıyorsun? Çok idealistsin canım, çok safsın bebeğim” diye kendi kendimi tartaklıyorum içeride. Ve içimdeki bu sese, bu şiddete inat, yüzüm kızarmış, kalbim deli gibi atıyorken yine de paylaşıyorum bu yazıyı.

SES vermek için, GÖRMEK için, DEĞİŞMEK için… Elimden gelmez demeden ufacık birşeyleri değiştirmek için.. Davetimi kabul eder misin? Tacizi, şiddeti, istismarı (kadına, erkeğe, çocuğa, hayvana) hayatımızdan çıkarmak için, önce kendimizden başlayarak değişmek için, ses vermek, ses olmak, öfke ya da üzüntü ile oturmanın bir adım ötesine geçmek için.. Karanlığına ışık tutmaya, tozlu örtüleri kaldırmaya, haklarımızı hatırlamaya ve hatırlatmaya, şiddeti şefkatle değiştirmeye doğru minik bir adım atar mısın benimle?

Not: Bu yazıya cesaret ve ilham olan kadınlar var. İsimlerini tek tek yazmayacağım ama varlar. Yazanların yazılarını paylaşacağım sadece, belki size de ilham olurlar.

http://defnesumanblogs.com/2012/09/03/insanlik-ayibi/
https://yasamakhayatadegdirir.wordpress.com/2015/02/15/bugun-kimin-amina-koyacaksiniz/

One thought on “Bende var!

  1. Tweets om hashtaggen #sendeanlat på Twitter
    För 11 tim sedan tweetade @melisbehlil: ”Kadın olduğum için, 12 yaşından itibaren..” – läs vad andra säger och delta i samtalet
    twitter.com

Leave a Reply

